Tuesday 15 May 2012

Johan RL enggan menilai diri??

Asslmualaikum uols..ariny ade berita tntg papa jo kt paper kosmo on9..die dikatakan enggan untuk menilai diri sendiri..sbb ape??moh kite bace sme2:-


Johan enggan menilai diri


JOHAN menjawab spekulasi yang mendakwa dia bakal menyertai Sepahtu.


MENURUT kaji selidik Pengukuran Pendengar Radio Nielson baru-baru ini, stesen radio Era FM kembali merampas kedudukan pertama dengan jumlah pendengar seramai 4.8 juta.
Bagi segmen pagi, Riuh Pagi Era bersama Johara (Johan, Ray dan Haniff) merupakan siaran paling popular dengan jumlah pendengar seramai 2.56 juta. Peningkatan prestasi stesen radio itu dikatakan banyak bergantung pada kredibiliti Johan Raja Lawak sebagai pelawak spontan yang menceriakan setiap pagi hari Isnin hingga Jumaat seawal pukul 6 hingga 10 pagi.
Johan juga terbabit dengan spekulasi yang mendakwa dia bakal menyertai kumpulan Sepahtu.
Kosmo! yang sempat bersua dengan Johan dalam satu acara di Holiday Villa Subang, Selangor baru-baru ini mendapatkan komen lanjut daripadanya.
Kosmo!: Benarkah Johan akan bergabung dengan kumpulan Sepahtu?
JOHAN: Saya tak cakap apa-apa dan tak tahu menahu pun mengenal hal ini. Saya dengar (cerita) pun daripada orang yang bercerita.
Stesen radio Era FM kembali mendapat tempat di hati pendengar
di Malaysia. Adakah mungkin faktor utamanya kerana adanya anda sebagai pelawak?
Bukan sebab
saya seorang. Peningkatan rating ini berpunca daripada kerjasama semua pihak yang terlibat dengan Era FM. Saya tak boleh cakap prestasi yang baik ini disebabkan oleh saya seorang.
Justeru, bagaimana Johan menilai diri Johan sekarang?
Saya tidak boleh menilai diri sendiri, kalau betul saya mengatakan diri ini hebat maka 70 peratus daripadanya adalah tipu. Biar orang lain yang menilai kita dan penilaian itu yang boleh kita jadikan kayu pengukur.
Mungkin Johan boleh berkongsi sedikit rahsia untuk menarik pendengar berdasarkan pengalaman Johan sebagai pelawak sendiri?
Saya sudah berikan yang terbaik untuk pendengar dan biarkan mereka menilai sendiri. Sekurang-kurangnya saya hasilkan satu kerja yang ikhlas untuk semua. Setiap ayat yang tersirat dan keluar daripada mulut saya tak dibenarkan melalui proses penyuntingan supaya tidak menampakkan ia terlalu sempurna.
Apa maksud Johan tidak mahu nampak terlalu sempurna?
Jika tiada proses penyuntingan, setiap percakapan deejay akan nampak semula jadi dan kata-kata yang keluar bunyinya ikhlas disampaikan kepada pendengar. Saya mengakui akan ada kesilapan apabila bercakap dan kami akan jadikan silap itu sebagai jenaka untuk berhibur.
Bagaimana rutin harian Johan sebagai penyampai radio dan membahagikan masa dengan perkara lain selain Era FM?
Saya mula menjadi penyampai radio Era FM secara rasminya pada bulan Ogos tahun lalu dan sepenuhnya tugas saya bermula pada bulan Januari 2012. Setiap hari Isnin hingga Jumaat saya perlu bangun seawal pukul 4 pagi untuk bersiap dan harus berada di dalam konti sebelum pukul 5.45 pagi. Saya perlu membahagikan masa sebaik mungkin supaya tidak mengganggu kesihatan.
Perkembangan terkini Johan?
Saya akan muncul dalam program bual bicara saya sendiri berjudul, Acaner Tu Johan di Astro Warna mulai hari Khamis, pukul 10 malam, 7 Jun nanti. Program ini terbitan JWH Production Sdn. Bhd. yang merupakan syarikat produksi saya sendiri.
         p/s: bg dya,apa yg papa jo ckp 2 ada btolnye..if artis2 ney nilai diri dowg sendiri,mstylah dowg akan lebih byk nipu dri ckp bnde yg btolkan??so,memg peminat2 yg kne nilai dowg..btolkan cik banu??HIHHEE..

2 comments:

  1. hehe..btolkan??stp artis perlu ade sifat cm papa ney..bwu berjaya:)

    ReplyDelete